Buarada emek harcanmadan kazanılan tüm paralar haram değildir... Mesela miras... Senin Mısırdaki dedenden sana miras kaldı diyelim sen adamı hiç tanımıyorsun görmedin ama mal mülk sana kaldı... Senin emeğin var mı, yok ama helaldir...bence
Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.
Voltaire
Ha birde ekleme;
Bankaları sevin yeşili koruyun. Neden? Paranızı veriyorsunuz ve size geri ödeme garantisi veriyor..Ödeme garantisi bile tek başına bir hizmettir..(bakınız erken zaman kapitalizmi)...tefecilerle bankaların (yazılarda bazı yerlerde aynı kefeye konmuş) müşteri kitlesi farklıdır..Banka müşterisi olamayacak adam tefeciye gider. bankalar; finansal aracılık işlevini minimum kaynak israfı ile yerine getirmeye çalışan güzide kurumlardır...1000 adamın parası var, bir adamın yatırım isteği ve aklı var..Banka 1000 adamın parasını 1 adama verir..Adamın işi tutarsa herkes kazanır...Tutmazsa, para sahibi 1000 adam kaybetmez...v.s. v.s. gibi basit çok örnek verilebilir..eğer serbest piyasa diyorsanız bankaları ve faizi seveceksiniz...teori çok basit;
FAİZ PARANIN FİYATIDIR..gerisi traş...tefecilikle bankacılık aynı şey değildiiiiiirrr..
Ha dünya görüşünüz itibariyle -kapitalizm karşıtı olarak- bankalara "yasal hırsızlar" (b.brecht) diyebilirsiniz.. ama hem serbest piyasaya hem ticarete evet deyip, faize hayır demenin mantığı yIrok...peyniri bir bakkal 10 liraya alıp 12 ye satıyorsa, banka da parayı 10 liraya alıp 12 ye satacak tabiki..malın ticareti oluyorsa paranın da ticareti olur.. alıpFAİZZZZZ PARANNINNNN FİYATIDIRrrrrrrrr... neaaaaa
ha bu arada ben bankaları aklayan bu açıklamaları klasik kapitalist iktisadın tanımları olarak veriyorum..yoksa ben bir kapitalizm sever değilim..dedimya, kapitalizm tüm kötülüklerin anasıdır..
BANGA mühim
Evet doğrudur zaten buna karşı çıkıldığı islam ekonomileri ve şirketleri geri kalmıştır... Çünkü rakibi olan firma projeyi bulmuştur ve gerekli sermayeyi bankadan kredi çekerek karşılamıştır... Oysaki sen faiz haramdır diyerek kredi çekmezsin ve büyüyemezsin... Adam malını sigortalar, yangın çıkar, taşımada mal hasar görür ama parasını sigortadan alır... Aynı durum senin başına gelir ama sen sigorta haramdır diye sigorta yaptırmamışsındır...
Buradan şu anlaşılmasın sakın, başkaları yaptığı için senin de yapman gerekir gibi birşey söylemiyorum... Yani herkes çalıyor biz de onlardan geri kalmak için çalmalıyız gibi birşey söylemiyorum
Bir ekleme yapayım... Kırmızı ile alıntıladığım cümlene... Normal bankalarda o bir kişi parayı kaybederse 1000 kişi yine bankanın tahahut ettiği faizi alır... Ama İslami bankacılıkta alamaz (almamalıdır) Banka ay sonunda karda ise kar payı dağıtır, değilse dağıtmaz, zararda ise zarar yansıtır... Normal bankada ben 100 lira para yatırdım sen banka olarak bana dedin ki ben sana yıl sonun da 110 lira geri vereceğim... Yıl sonunda ben o 110 lirayı ssenden isterim, senin o parayı kredi olarak verdiğin adam parayı batırdı mı batırmadı mı beni ırgalamaz![]()
Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.
Voltaire
Ben bütün sureleri ve duaları kısaltacam. Kim karışabilir. Herşeyi yapabilirim...İsteyen iabdetini kısaltarak yapar. Namaz mı kılacaksın farzları kılarsın sünnetleri kılmazsın kısalmış olur. Olmayan şey değil...
Tartışmanın ortasında kaçmak yok. 5 tane yer Beşiktaş...Sizi kastetmedim misal verdim sadeceBeşiktaş - Hamburg maçı başladı ben kaçar, maçtan sonra görüşürüz...
Ben galibim bu tartışmada...
Hocam hala aynı şeyleri tekrarlıyorsun... Allah kelamı olan surelerle duaları aynı kefeye koyuyorsun... Bir Allahın kulu ayetleri, sureleri kısaltalım dedi miAllah bereket versin demek dua değildir bence... Sen bereket getirecek işler yaparsan Allah da bereket verir parana... Allah bereket versin demek dua değildir, bereket getirecek helal işler yapmak duadır...
Siz yine kendinizi tekrarlamaya devam edin... Burayı okuyanlar objektif olarak okuduklarında söylediklerimi anlayacaklardır... En başta yaptığım hatırlatmayı tekrar yapatım;
En doğrusunu yalnızca Allah bilir...
Aslında sn vobarey in aşağıdaki mesajı birçok şeyi açıklıyor...
Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.
Voltaire
İşinize gelen yerleri açıklayıp işinize gelmeyen yerleri es geçiyorsunuz.
Merak etmeyin maç bitsin enorton sabah kadar da tartışır sizinle.
Duadan sonra okunan surede şu sure okunacak diye bir şey yok onda da kısa olanları tercih edebilirsiniz. İslam dini kolaylıklar sunmakta da cömerttir.
Ben diyorum ki ibadetleri bir yere kadar kısaltmak mümkün siz ben hepsini kısaltacağım diyorsunuz. Niyetiniz bir şeyler hakkında tartışıp bir şeyleri öğrenmnekten ziyade bir şeyleri zorla kabul ettirmek gibi geldi bana. Kusura bakmayın ama sebebini mantıklı bir şekilde açıklamadığınız sürece kimse sizin fikirlerinizi kabul etmek zorunda değil. Sonra teşkilata mı geldik diyorsunuz. Teşkilat yok mantıklı ve sebebiyle açıklanan fikirler var. Kuranın ilk ayeti İslamın ilk emri var İKRA!
Her okuduğunu da kabul edersen ortada kalırsın.
Hem Hristiyanlık hem İslam hem ateizm hem diğer inanışların anlattığı şeyi kabul edersin.
Bu yüzden okuduktan okuduğun şeyin sebebini ve mantığını anlamaya çalış. Ondan sonra kabul et. Sırf orada öyle yazdığı için değil.
Pozsiyon yok ama ruh halim kısa ve orta vade vade beklentimi gösterir.
AL SAT tavsiyesi olarak algılamayın. Ben ki 3-4 yıllık bir amatörüm. Siz üstadlara bakın!
Bir hatam olursa affola, sizi rahatsız eden bir mesajım olursa özel mesaj atın sileyim.
Kısaltma konusuna gelince SAV ve CC de yazı dilinde kısaltma şeklinde yazılır ama okuyan insan onu uzun haliyle okur ve bene olduğunu bilir. ilk defa SAV yazısını gören kişi çar araştırır ne olduğunu öğrenir ve bundan sonra o şekilde okur. ABVyi de bilmiyorsanız açar araştırır gerekirse yazana sorarsınız öğrenirsizin ardından okurken Allah Bereket Versin şeklinde okursunuz. Bazı kısaşltmalar yerleşmiştir. İlk akla şekliyle okunur. SAV yazsını yazının anlamına tez anlamında anlayamayacağınız gibi ABVyi de başka anlamalrda anlamazsınız.
Yazı dili ile okuma ya sözlü dili birbirine karıştırmamk lazım. Yazan kişinin vakti yoksa kısa yazmış olabilir. Bu yazanın tercihindedir. Duaalrı herkesin anlayacağı genel kısaltması varsa ayzarken yazın ama okurken uzun ve tam haliyle okumanız gerekecektir.
Bazı süper müslümanalr var oruç tutmaya başllayan ve alışmaya çalışan çocuk ağzını suyu yutmadan çalkalıyor diye ona akıl veirr ya "Öyle oruç mu tutulur. Ağzını çalkalarsan o orucun anlamı olmaz" der. Bu süper müslüman oruçlu iken abdest alırken ağzın çalklamaz mı? Ne farkı vardır? Hiç bir farkı yoktur.
Abdest alınmasının hem temizlik yanında hem de oruç tutan kişinin ağzı kuruluğunun giderilmesine katkısı bulunmaktadır. İslam kolaylıklar konusunda cömerttir.
Pozsiyon yok ama ruh halim kısa ve orta vade vade beklentimi gösterir.
AL SAT tavsiyesi olarak algılamayın. Ben ki 3-4 yıllık bir amatörüm. Siz üstadlara bakın!
Bir hatam olursa affola, sizi rahatsız eden bir mesajım olursa özel mesaj atın sileyim.
Allah razı olsun çok güzel açıklamaşsın...
buarada ben islamda herşeyin mantığa dayandığına inanırım... Eğer illa bir sınıflandırma yapmak gerekirse Pozitivist İslami görüşe daha yakınımdır... Diğer görüşlerde olanlara da saygım sonsuz sadece tartıştımız ve iddia ettiğimiz konuların delil ve dayanaklarını vererek açıklayalım...
Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.
Voltaire
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)
Yer imleri