Sayfa 7/45 İlkİlk ... 5678917 ... SonSon
529 sonuçtan 73 ile 84 arası

Konu: Aklına ne gelirse...

  1. #73
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    116
    Teşekkür Teşekkür 
    684
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    133
    Toplam Teşekkür
    69 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    sn iyiçocuk sizden hala dua nın tanımını ve "Allah bereket versin" cümlesinin dua olup olmadığı hakkında fikrinizi bekliyorum...
    Dini konularda çok fazla bilgim yok. Ben basit herkesin bilebileceği kadar bilgiye sahibim. Yanlız bu konuları daha önce defalarca yazdığım gibi, uzman kişilere danışmıştım. Duanın tanımı google'dan bulunabilir. Tanımın çok da önemli olduğunu sanmasam da, sorduğunuz için ve tanımın da yazının içinde olması ve okuyanların faydalanabilmesi maksadıyla, bulduğum tanımları aşağıya kopyalıyorum.

    Dua; inanma, dayanma ve isteme ihtiyacı içerisinde bulunan insanı; rahmeti sınırsız, mutlak kudret sahibi olan Allah’a bağlayan, manevi bir bağdır.
    Dua, ibadetin özüdür. İnsanın, bedenen yeme ve içmeye muhtaç olduğu gibi ruhen de dua etmeye, yalvarıp yakarmaya ihtiyacı vardır. İnsan aciz bir varlıktır. İstediği her şeyi elde edemez; her ihtiyacını kendisi karşılayamaz; başına gelecek her bela ve musibete de karşı koyamaz. Kendi durumunu düşünen her insan Yüce Yaratana mutlaka ihtiyaç duyar, O’na dua ve niyazda bulunur. Bu ihtiyaç insanda fıtrîdir. Bu ihtiyaç, her vesile ile değişik şekillerde kendini gösterir.
    Dua; ıstırapların, maddi ve manevi dertlerin şifa menbaıdır. Dua, ümit ve huzur kaynağıdır; yaşama aşkını dirilten bir rahmettir. Peygamberimiz (s.a.v) duayı; rahmet kapılarının anahtarı, müminin silahı, dinin direği, ibadetin özü olarak nitelendirmiştir. [Tirmizi, No: 3368-69] Çünkü dua etmenin özünde Allâh’a teslim olmak, O’na kulluk etmek bilinci vardır.
    Önemli olan konu dua mı, değil mi konusudur.
    Allah bereket versin bir duadır ama formel değildir.Yani peygamber efendimizce lafzı böyle söylenmiş bir dua yoktur.Ama bu lafız, Türkler arasında söylenen bir duadır.Ayrıca her duada formel olmak durumunda değildir.Dua içten nasıl geliyorsa söylenebilir.

    Şimdi burada kısaltma yapılabilir mi ?
    SAV , AS ,HZ gibi çok kulanılan ünvanlar kısaltılmakta ve biz bunu anlamaktayız.
    Fakat yukarıdakiler ünvandır, bir duanın kısaltıldığını daha önce hiç görmedim.
    ''Allah Bereket Versin'' duasını ABV şeklinde kısaltırsanız, sureleri de kısaltın, kısaltılmış sure ve dualarla namazları da kılalım. Çok saçmadır...

    Bu kadar basit bir meseleden, bu şekilde bir tartışma çıkacağını hiç düşünmemiştim.
    Hele hele ''faiz haram değildir'' denildikten sonra bu düşüncenin destek bulacağını da hiç tahmin etmezdim. Bu konuyu bilen insanların susmasını hiç anlamıyorum.

    Dualar kısaltılabiliniyorsa, ben de deneyeyim.
    Alevi Cemlerinde dua edilir. Bir tanesini aşağıya yazıyorum :

    Lokma Duasi
    Allah! Allah! Lokmalar kabul ola. Muratlar hasıl ola. Hak Muhammed Ali Kabul eyleye... İmam Hasan Şah Hüseyin Hünkar Hacı Bektaş Veli defterine kayıt ola. Nur’u Nebi Kerem-i Ali Pirimiz Hacı Bektaşi Veli gerçek Erenler Demine Hu Mümine Ya Ali
    Burada ''Hak Muhammed Ali Kabul Eyleye'' yi şöyle kısaltalım : HMAKE

    Görüldüğü gibi çok saçma sapan bir iş yapmış oldum. Anlaşılması açısından, düşündüklerimi ifade etmekte başarısız olduğum için bu örneği verdim. İnşallah anlaşılmıştır.

  2. #74
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı TÜRKOĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyide borç alan adam bunun hesabını mı yapacak? ya da ben şimdi sana borç versem 2 yıl sonra bana aynı parayı getirsen ve ben sana desem kardeşim ben sana verdiğimde bu parayla 200 simit alınıyordu şimdi ben bununla ancak 100 simit alabilirim.kalan 100 simit param nerede desem sen ne dersin? ya da sana değil bir başkasına desem bana ne der acaba? bu adam kafayı sıyırmış der sanırım...

    ayrıca değer tespiti yapılan şeye kim karar verdi? örnek o gün parayı ilk verdiğinde atıyorum 500 LT benzin alıyordun bugün diyelim 250 LT benzin ama o gün aynı parayla 10 ton buğday alırken bugün 20 ton alabiliyorsun.yani buğdayın değeri düştü misal. o zaman bu adamn sana 10 ton buğday parası vermeli değil mi? hı? çünkü sen ona ilk parayı verdiğinde 10 ton buğday alınıyordu.al kardeşim bana 100 TL verdin ama ben sana 50 TL veriyorum ama sen yine bu paraya 10 ton buğdayı alabiliyorsun.çok konuşma yallah dese...ne diyeceksin?

    özetle BORÇ alışverişinde geri ödemede temel alınan şeyi kim tespit edecek.neye göre tespit edilecek? değer tespiti için ortaya konulan malın borç ödeneceği gün değeri %50 düşmüşte olabilir %200 çıkmışta olabilir.

    naapıcaz?
    Bravo Sn Turkoğlu işte beklediğim sorulardan bir buydu tebrik ediyorum, tartıştıkça sorguladıkça doğru yolu bulacağız inşallah...

    Şimdi ben burada neden simit dedim, son dönemde gündemde de o yüzden... Hükümet sürekli olarak emekli maaşlarını falan kıyaslarken simit hesabı yapıyor

    Neye göre belirlenecek değil mi? Mesela dolara göre de olabilir... Adam şimdi borç verdiği zaman dolar 1.5 tL dir paray geri aldığında dolar 2 tl olmştur... Ya da dolar ucuzlamıştır ama mesela altın yükselmiştir...

    Bence burada değeri ne olduğu ortakça belirlenmelidir... Yani borcu veren adam kişi ben sana 100 gr altın veriyorum 2 yıl sonra senden yine 100 gr altın isterim demelidir... 100 gr altın 2 yıl içersinde tl bazında düşebilir de yükselebilir de.... Ama 100 gr altın veren 2 sene sonra 120 gr altın isterse buradaki 20 gr Kuran'da bahsedilen faizdir... Sanırım fark anlaşılmaya başlandı... Peki hiçbir değer biçilmediyse ne olacak? İşte bence o zaman enflasyon baz alınmalıdır... Enflasyon hesabında sonuçta birçok ürün ve çeşit var ve ortalama olarak fiyatların ne kadar yükseldiğini ve düştüğünü gösteriyor...

    Kuran'ın ilgili ayetlerini enflasyon 0 olarak değerlendirmemiz lazım... Ama ülkede %10 enflasyon varsa ve siz bankada vadeli mevduatta %30 kazanıryorsanız bu %20 ik kısım bence fazidir...

    Zaten artık yasalarımızda da enflasyon oranları baz alınmaktadır... En basitinden borçlar kanununda kiralar buna göre düzenlenmiştir artık..
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  3. The Following User Says Thank You to enorton For This Useful Post:


  4. #75
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı iyi çocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dini konularda çok fazla bilgim yok. Ben basit herkesin bilebileceği kadar bilgiye sahibim. Yanlız bu konuları daha önce defalarca yazdığım gibi, uzman kişilere danışmıştım. Duanın tanımı google'dan bulunabilir. Tanımın çok da önemli olduğunu sanmasam da, sorduğunuz için ve tanımın da yazının içinde olması ve okuyanların faydalanabilmesi maksadıyla, bulduğum tanımları aşağıya kopyalıyorum.







    Önemli olan konu dua mı, değil mi konusudur.
    Allah bereket versin bir duadır ama formel değildir.Yani peygamber efendimizce lafzı böyle söylenmiş bir dua yoktur.Ama bu lafız, Türkler arasında söylenen bir duadır.Ayrıca her duada formel olmak durumunda değildir.Dua içten nasıl geliyorsa söylenebilir.

    Şimdi burada kısaltma yapılabilir mi ?
    SAV , AS ,HZ gibi çok kulanılan ünvanlar kısaltılmakta ve biz bunu anlamaktayız.
    Fakat yukarıdakiler ünvandır, bir duanın kısaltıldığını daha önce hiç görmedim.
    ''Allah Bereket Versin'' duasını ABV şeklinde kısaltırsanız, sureleri de kısaltın, kısaltılmış sure ve dualarla namazları da kılalım. Çok saçmadır...

    Bu kadar basit bir meseleden, bu şekilde bir tartışma çıkacağını hiç düşünmemiştim.
    Hele hele ''faiz haram değildir'' denildikten sonra bu düşüncenin destek bulacağını da hiç tahmin etmezdim. Bu konuyu bilen insanların susmasını hiç anlamıyorum.

    Dualar kısaltılabiliniyorsa, ben de deneyeyim.
    Alevi Cemlerinde dua edilir. Bir tanesini aşağıya yazıyorum :



    Burada ''Hak Muhammed Ali Kabul Eyleye'' yi şöyle kısaltalım : HMAKE

    Görüldüğü gibi çok saçma sapan bir iş yapmış oldum. Anlaşılması açısından, düşündüklerimi ifade etmekte başarısız olduğum için bu örneği verdim. İnşallah anlaşılmıştır.
    Dua amaca giden çabaların bütünüdür... Bu yüzdendir ki en güzel dua iştir denir... Siz bence olayı yanlış anladınız... Ayeti kısaltmıyor insanlar, Allah kelamını değiştirmiyor... Orada anladığım kadarıyla bu kısaltmaı yapan kişi kardaysan karı cebe at, uyarısını Allah bereket versin diyelim demiştir... Bu hayatımızda hergün söylenen bir söz, çok şükür manasında... Bunu kısaltmak ya da kısaltmamak birşey değiştirmez

    İslamı hristiyanlaştırmakla hele hiç ilgisi yoktur... Belki şunu diyebilirsiniz Türkçe'yi İngilizceleştirmeyin... Bunu mantıklı olarak karşılayabilirim çünkü ingilizcede kelime türetmek zorlaştığında bu yönteme başvurulur... Çünkü bizim dilimiz gibi matematiksel bir yapıda değildir...

    Sözün özü bu şikayetinizin din ile islamla hiçbir alakası yok bence...

    Yorum yok long devam cümlesini kısaltarak YYLD şeklinde yazıyorsak Allah Bereket Versin cümlesini de ABV diye yazabiliriz

    Mesela mesenger da ya da sms atarken Selamun Aleykum yerine SA ya da S.A. yazarız... O zaman bu da sakıncalı size göre...
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  5. #76
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı enorton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Başka bir soru daha sorayım:

    Siz bir laptop almaya gittiniz fiyat sordunuz eleman 1100 TL dedi. Peki taksit var mı evet 12 ay taksitli fiyatı. Peki peşin olursa ne kadar olur? 1000 TL peşin fiyatı dedi... Bu olay artık ticaretin her kademesinde olan bir durum değil mi? Peki bu arada ki 100 TL nedir? Faiz midir? Haram mıdır? Bir malı peşin satmakla vadeli satmanın maliyeti eşit midir?
    Alıntı zozo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 sorunuzda ortada mal var ise yani ticari bi durum söz konusu iken konulan vade farkları faiz değildir, çünkü ortada bi ticart ve ticarete konu olan bi mal vardır ve bu mal uzun vadeli satılabilir ve satıcı bunun karşılığında vade farkı alabilir? arada ince bi nokta var faiz olmamasının sebebi ortada ticarete konu olan bi Malın olması, eğer direk para verilip 12 ay sonra farkı alınsaydı işte bu faiz olurdu..
    Şimdi gelelim vadeli satış kısmına... Burada satanın 12 ay vadeli satış için istediği fark nedir? Faiz midir yoksa vade farkı mı? Haram diyebilir miyiz bu farka?

    Peki diğer bir can alıcı soruyu sorayım, bu farkı kim belirler? Yani bu örenekte mesela 12 ay vade için %10 fark koydum peki neden % 5 değil ya da %20 değil...

    Eğer vadeli satış ile faiz farkını anlayabilirsek oradan faizsiz bankacılığa geçeceğim...
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  6. #77
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı TÜRKOĞLU Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyide borç alan adam bunun hesabını mı yapacak? ya da ben şimdi sana borç versem 2 yıl sonra bana aynı parayı getirsen ve ben sana desem kardeşim ben sana verdiğimde bu parayla 200 simit alınıyordu şimdi ben bununla ancak 100 simit alabilirim.kalan 100 simit param nerede desem sen ne dersin? ya da sana değil bir başkasına desem bana ne der acaba? bu adam kafayı sıyırmış der sanırım...
    Peki tersi de doğru değil mi 2 yıl içersinde %100 enflasyon olmuş ama borç alan yine aldığı parayı geri getirmiş... Bence borç veren de karşı taraf için kafayı yemiş der sanırım
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  7. The Following User Says Thank You to enorton For This Useful Post:


  8. #78
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı enorton Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi gelelim vadeli satış kısmına... Burada satanın 12 ay vadeli satış için istediği fark nedir? Faiz midir yoksa vade farkı mı? Haram diyebilir miyiz bu farka?

    Peki diğer bir can alıcı soruyu sorayım, bu farkı kim belirler? Yani bu örenekte mesela 12 ay vade için %10 fark koydum peki neden % 5 değil ya da %20 değil...

    Eğer vadeli satış ile faiz farkını anlayabilirsek oradan faizsiz bankacılığa geçeceğim...
    Evet sorduğumuz sorular bekleye dursun, islami bankacılık konusuna geçiş yapalım... Şimdi siz araba alacaksınız diyelim ve aracın fiyatı 30.000 TL ama sizin toplu paranız yok ve 30.000 TL için kredi çekeceksiniz... Normal bir bankaya gittiğinizde derki size tamam ben aylık %1,5 faiz alıyorum ve senden toplamda 36.000 lira geri alacağım... Siz de tamam dersiniz ve 30.000 lirayı alıp gider aracı satana verirsiniz... sonra da faiziyle birlikte geri ödersiniz...

    Ancak bir katılım bankasına giderseniz banka size der ki, ben bu aracı senin yerine satıcıdan peşin 30.000 e alırım sana vadeli 36.000 e satarım der... Sen de tamam dersin banka sana para vermez, banka satıcıya parayı gönderir ve sen aracını teslim alırsın... Sonra da bankaya borçlanırsın...
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  9. #79
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Yer
    VOBiX.NET
    Mesajlar
    6.393
    Teşekkür Teşekkür 
    668
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    8.033
    Toplam Teşekkür
    3.523 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Faiz tartışmaları olmuş okuamdım ama kendi fikrimi yazıp gidiyorum :

    Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemde faiz sistemi devlet kontrolünde ve resmni olarak yapılmıyordu. İsteyen istediği kadar faiz oranını keyfine göre belirliyordu. Üstelik faizle para alacağın yer bir iki kişi ile sınırlı di şimdiki gibi 40a yakın bankadan taksit mikatrını ve vadesini seçme imkanınız yoktu. Yani bu iş faizcilikten çok tefecilik şeklinde çalışıyordu. O zaman alınan borç genelde zor durumda ödemeyi gidermek için kullanılıyordu. Şimdi ise hem borçları kapatmak için hem de yeni yatırımlar yapmak için kullanılıyor.

    Bütün emeğin ve vaktin mevcut işinde sabit maaşla çalışmakla geçiyor. Oradan apra kaznaıyorsun. İhtiacın fazlası oalrak biriktirdiğin parayı ise kenara ayırıyorsun. Faiz haram diye kenarda sabit bekliyor. Enflasyona yenik düşüyorsun. Yıllık enflasyon %8 olsa her yıl bir aylık çalışman enflasyon nedeniyle yok oluyor. Emeğin israf oluyor. İsraf haram değil mi? O dönemde alım gücünü gösteren enflasyon var mıydı? Üstelik her yıl toplam mal varlığının 40ta birini zekat olarak vereceksin. Düşün 40 bin TL mal varlığın var 1000 TLsini zekat olarak verdin. 39000TLn kaldı. Yılsonuna kada aldığın maaştan 1000TL daha biriktirin ama yılsonu zekat vakti geldi ve dişinden tırnağından arttırdığın bu 1000 YTLyi yine zekat olarak verdin. Yine kaldı sana 39000TLlik mal varlığı. Bak şimdi burada ne ortaya ne çıkıyor. Sen bir yıl çalışıyorsun bazı ihtiyaçlarından kesiyorsun 1000TL para arttırıyorsun ama bunu belki de hiç çalışmayan (işssizlik bahane millet iş beğenmeiyor. SEzonuk tarım işçisi ihtiyacı asla bitmiyor ama kışın çamurda zeytine yazın sıcakta mısıra tütüne gitmek zor gelen vatandaşa) vatandaşa zekat olarak veriyorsun. Çalışmayan emek harcamadan para kazanıyor.O para helal mı?

    Bir soru daha : Sigara içen kişiye zekat almak düşer mi? Sigara para bulan adam karnını doyurmaya nasıl para bulamaz? Sigara haram mıdır? Açıkça sigara haramdır yazmaz ama zararlı bir maddedir. üstelik alkol haram denilir ama kontrollü kullanıldığında vücuda ve kalbe faydası bilim adamlarınca ispatlanmıştır. Sigaranın bir faydasına henüz rastlanmamaıştır. Üstelik zararlarına Selendi dedki olayla yeni bir boyut eklenmiştir.

    Altın almak haram değil ama dünyadaki ekonomik değişimlere göre değer kazanıp kaybediyor. Aynı borsadaki gibi altından kazandığınız para başkasının cebinden çıkıyor.

    Çiftçi tarlasına ekeceği ürünü seçmeden önce o ürünün hasattan sonra para edip etmeyeceğini düşünmek zorundadır. Bunun için küresel ısınma gbi hava koşullarına (global ekonomik gelişmelere) ürünün hasat dönemindeki arz talebine (değerlenip değerlenmeyeceğine) vb bir çok nedene bakması gerekir. Çiftçimiz tüm bunlar gibi araştırmasını yapmadan sırf o yıl az üretildiği için para eden bir ürünü eker ve seneye de herkes o ürünü önceki yıl para ettiği için ekmişse arz bolluğundan fiyatı düşeceğinden zarar edebilir. Bunun sebebi çiftçinin bilgi eksikliğidir.

    Çiftçimiz ürünü seçti diyelim ama tohum ve gübre alacak para yoksa üretim yapamayacaktır. Bu durumda birisinin sermayesindne faydalanıp ortaklığa üretimde ortaklığa gidecekelrdir. Birisi emeğini ve tarlasını koyacak diğeri de gübre ve tohum koyacak ardından hasatı paylaşacaklardır. Bunu yapmazlarsa çiftçi başkasının elkine bakacak çalışamayacak ve üretmeden tüketmek durumunda kalacaktır.

    iddia :''ceza alanı içinde 9 kusurlu hareket penaltı değildir.''

    cevap: penaltıdır...

    yorum:''herkes kendinden sorumlu vaaza gerek yok.''

    yazılanları sonuna kadar okumanızı tavsiye ederim...

    ceza alanı içinde 9 kusurlu hareketin penaltı olduğu kuralı konulduğpu zman ile şu anki zamanda oynanan futbol aynıdır ve ve bir değişiklik olmamıştır fakat faizin harma kılındığı dönemki faiz ile şu anki fazi arasında farkalr vardır. Kuranda aşırı hız yapmak günahtır vb bir şey yazmıyor ama günümüzde aşırı hızın kazalara neden olmasından dolayı suç sayıldığı bir gerçek. Bu yüzden dönemelr arası farklılıkları göz ardı edemezsiniz.

    Faiz helaldir ya da haramdır demiyorum. Faizin niteliğine inilip ne amaçla kullanıldığına bakılmalıdır. İki taraf da fayda görüyorsa bence sakıncası yoktur. Fakat fazii alan kişi faizi veren kişini zor durumundan faydalanıyorsa orada sorun varır. Faizle konut kredisi çekip ben faiz ödedim bankanın aldığı faiz haram dersen ayıp edersin. Banka sana zorla vermiyor konut kredisini ya da sen evi almak zorunda değilsin kirada da oturabilirsin. Biriktir paranı ev parasına ulaşınca alırsın.

    Kredi kartı olayında da alışveriş mağazasına ya da hiper markete girip de ihtiyacından fazlaısnı gereksiz ve boş şeyleri sırf nefsini tatmine tmek için alırsan kazandığından fazla harcama yaparsan sonra da kredi kartı borcum var ödeyemiyorum diye ağlarsan yine ayıp edersin. Atalarımız ayağını yorganına göre uzat diye boşuna dememişler. Atşeler yeni koltuk takımı almış bizim neyimiz eksik biz de alalım 2 yıl oldu taş gibi daha koltuk takımıız ama rengi güzel değil. Ahmet bir mont almış ben de alayım. Ulan millet de insan ben de insanım benim neyim eksik diyip eğlenmeye Lailaya Reinaya gdersen olmaz. Nefsien hakim olup gücün kadar yaşamayı bilmek lazım.

    Herkes gücü kadar yaşarsa paraya yani krediye talep oluşmaz talep azalınca fiyat(faiz) düşmek zorundadır. Bu da insanların bireysel oalrak ke ndinde biter. Yani herkes kendinden mesuldür. Biinin aldığı faiz haramsa hesabını kendisi veri sen veya ben vermem. O da kişinin inacına ve düşüncesine bağlıdır.
    Pozsiyon yok ama ruh halim kısa ve orta vade vade beklentimi gösterir.
    AL SAT tavsiyesi olarak algılamayın. Ben ki 3-4 yıllık bir amatörüm. Siz üstadlara bakın!
    Bir hatam olursa affola, sizi rahatsız eden bir mesajım olursa özel mesaj atın sileyim.

  10. The Following 2 Users Say Thank You to VOBiX For This Useful Post:


  11. #80
    Üyelik tarihi
    Jan 2010
    Mesajlar
    116
    Teşekkür Teşekkür 
    684
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    133
    Toplam Teşekkür
    69 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    naapıcaz?
    Kuran'daki ''faiz haramdır'' ayetini çıkaralım, yerine ''faiz helaldir'' yazalım.

    Duaları ve sureleri kısaltalım, dini ibadetleri kısaltmalarla yapalım.

    O dönemde alım gücünü gösteren enflasyon var mıydı?
    Para bildiğim kadarıyla M.Ö.2000'li yıllarda değişim aracı olarak kullanılmaya başlandı.
    Kuran'nın gelmesiyle, paranın değişim aracı olarak kullanılması arasında geçen sürede, en az 100 devlet enflasyon yüzünden batmıştır.

    O dönemlerde altın sikkeler kullanılıyordu, altın azaldıkça paranın içine bakır karıştırılıyordu.
    Hiç altın kalmayınca da sadece bakırdan para basılmak zorunda kalınıyordu.

  12. #81
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Yer
    VOBiX.NET
    Mesajlar
    6.393
    Teşekkür Teşekkür 
    668
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    8.033
    Toplam Teşekkür
    3.523 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı iyi çocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kuran'daki ''faiz haramdır'' ayetini çıkaralım, yerine ''faiz helaldir'' yazalım.

    Duaları ve sureleri kısaltalım, dini ibadetleri kısaltmalarla yapalım.



    Para bildiğim kadarıyla M.Ö.2000'li yıllarda değişim aracı olarak kullanılmaya başlandı.
    Kuran'nın gelmesiyle, paranın değişim aracı olarak kullanılması arasında geçen sürede, en az 100 devlet enflasyon yüzünden batmıştır.

    O dönemlerde altın sikkeler kullanılıyordu, altın azaldıkça paranın içine bakır karıştırılıyordu.
    Hiç altın kalmayınca da sadece bakırdan para basılmak zorunda kalınıyordu.
    Kur'an 'da enflasyonla mücadele için ya da enflasyona akrşı alım gücünü korumaya yönelik getirilen tedbir nedir?

    İsteyen iabdetini kısaltarak yapar. Namaz mı kılacaksın farzları kılarsın sünnetleri kılmazsın kısalmış olur. Olmayan şey değil...
    Pozsiyon yok ama ruh halim kısa ve orta vade vade beklentimi gösterir.
    AL SAT tavsiyesi olarak algılamayın. Ben ki 3-4 yıllık bir amatörüm. Siz üstadlara bakın!
    Bir hatam olursa affola, sizi rahatsız eden bir mesajım olursa özel mesaj atın sileyim.

  13. The Following 2 Users Say Thank You to VOBiX For This Useful Post:


  14. #82
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı VOBiX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Faiz tartışmaları olmuş okuamdım ama kendi fikrimi yazıp gidiyorum :

    Kur'an-ı Kerim'in indiği dönemde faiz sistemi devlet kontrolünde ve resmni olarak yapılmıyordu. İsteyen istediği kadar faiz oranını keyfine göre belirliyordu. Üstelik faizle para alacağın yer bir iki kişi ile sınırlı di şimdiki gibi 40a yakın bankadan taksit mikatrını ve vadesini seçme imkanınız yoktu. Yani bu iş faizcilikten çok tefecilik şeklinde çalışıyordu. O zaman alınan borç genelde zor durumda ödemeyi gidermek için kullanılıyordu. Şimdi ise hem borçları kapatmak için hem de yeni yatırımlar yapmak için kullanılıyor.

    Faiz helaldir ya da haramdır demiyorum. Faizin niteliğine inilip ne amaçla kullanıldığına bakılmalıdır. İki taraf da fayda görüyorsa bence sakıncası yoktur. Fakat fazii alan kişi faizi veren kişini zor durumundan faydalanıyorsa orada sorun varır. Faizle konut kredisi çekip ben faiz ödedim bankanın aldığı faiz haram dersen ayıp edersin. Banka sana zorla vermiyor konut kredisini ya da sen evi almak zorunda değilsin kirada da oturabilirsin. Biriktir paranı ev parasına ulaşınca alırsın.
    Teşekkürler sn Vobix altına aynen imzamı atıyorum
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  15. The Following User Says Thank You to enorton For This Useful Post:


  16. #83
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Yer
    istanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    7.391
    Teşekkür Teşekkür 
    8.177
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    14.670
    Toplam Teşekkür
    5.355 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Alıntı iyi çocuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kuran'daki ''faiz haramdır'' ayetini çıkaralım, yerine ''faiz helaldir'' yazalım.

    Duaları ve sureleri kısaltalım, dini ibadetleri kısaltmalarla yapalım.



    Para bildiğim kadarıyla M.Ö.2000'li yıllarda değişim aracı olarak kullanılmaya başlandı.
    Kuran'nın gelmesiyle, paranın değişim aracı olarak kullanılması arasında geçen sürede, en az 100 devlet enflasyon yüzünden batmıştır.

    O dönemlerde altın sikkeler kullanılıyordu, altın azaldıkça paranın içine bakır karıştırılıyordu.
    Hiç altın kalmayınca da sadece bakırdan para basılmak zorunda kalınıyordu.
    Valla tersten anlamakta üstünüze yok... Sure ile duaları aynı kefeye koydunuz... Sure Allah kelamıdır kimse üzerinde dğişiklik yapamaz... Dua dedim ya işte amaca giden çabalar bütünüdür... Sen öss ye girmek istiyorsun bu yolda ders çalışıyorsun bu duadır işte... En güzel dua iştir İster kısalt ister kısaltma..

    Ayetleri değiştirmek istiyorsan da sen bilirsin Burada bir Allahn kulu ayetleri değiştirelim gibi densizce bir laf etmedi... Hatta siz o kadar ahkam kestiniz ama ayetleri yine ben koydum buraya... Kuran faiz yani ribayı yasaklayarak, kişinin emek harcamdan ve riske etmeden kazancını artırmasını yasaklamıştır... Yoksa enflasyon karşısında kişinin parasının değerini korumayı yasaklamamıştır...
    Konu para olduğunda herkesin dini aynıdır.

    Voltaire

  17. #84
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Yer
    Shadizar
    Yaş
    95
    Mesajlar
    39.638
    Teşekkür Teşekkür 
    36.921
    Teşekkür Toplam Teşekkür 
    93.341
    Toplam Teşekkür
    33.405 Yazısı Teşekkür aldı

    Standart

    Kapitalizm bütün kötülüklrtin anasıdır d,yerek cumburlop dalayım.. Yavuzhan nirdesin..Bu kupon tutarmı? Hiç anlamam valla..Eskiden bu yana aklımda kaldığı halleri ile klüp isimlerine bakarak salladım..Arkedaş zorladı..5 liralıkda oynadı..Tutarsa yarın balıklar ondan..

    09.01.2010 19:19:20 nesine.com Kombine Kupon184BIRMINGHAM - MANCHESTER UTD::09.01.2010 19:30İM 2/22,10186MONACO - TOURS::09.01.2010 20:00MS 11,45191SPORTING LISBON - LEIXOES::09.01.2010 21:15AÜ Üstü1,75193LE MANS - VALENCIENNES::09.01.2010 21:45ÇŞ 1X1,21197INTER - SIENA::09.01.2010 21:45İM 1/11,35199VILLARREAL - ALMERIA::09.01.2010 23:00MS 11,30201RIO AVE - BENFICA::09.01.2010 23:15İM 2/22,15
    BANGA mühim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •