Market Profili nedir bize ne sunar..
Indikatorler sizlerinde bildiği gibi, fiyat hareketlerini yansıtırlar.Eger hıgh veya lowlar değişmişse,
bir şekilde bunu algılarlar ve gecikmeli olarak haberdar ederler.
Market Profile ise, marketin olusması ile beraber bize, value area sunar.
Bu alan bize fiyatın en cok ıslem gordugu kademeleri (bandları) belırler,Dolayısı ıle markette olusan fıyatın
gercek degerını tesbit eder.
Bu deger bizim ne işimize yarar.Öncelikle o gün veya sizin belitleyeceğiniz herhangi bir günde
fiyatın gerçek değerini , yani pahalımı ucuzumu olduğunu belirtir.
Tabi bunu belirlenmesinde başka faktörlerde mevcuttur.
Şöyle bir örnek vereyim.
Evinizin fiyatı 100.000 YTL,Ama birisi size 90.000 YTL teklif etti,
Bu örnekte evin kıymeti value areadır.Ama fiyat (teklif edilen) 90.000 YTL dir.
BU evin kıymetini birde mevcut ortam belirler,Eğer öğrenci sezonu ise evin kıymeti artacağı gibi,
talep yoksa evin kıymetide düşecektir.
Market value 'un bilinmesinin avantajı, öncelikle trade yaparken, hangi fiyattan almalıyım veya satmalıyım
öngörüsünü verir.
Mesela buğün Market Value değeri 39.550 idi.Bu nedenle long olacakların buradan alması,short olacaklarında buradan satması gerekir,
bu teoriye göre.Bu şekilde malınızı değerinden alır veya satarsınız.
EGer value area ile volume area içiçe girmiş ise, piyasa nötr dür yataydır,Ve trade eden gruplar nereye gideceğini bilmiyorlardır.
Burada da value değerinin altında( ucuza) almak, value değerinini üzerinde (pahalı satmak ) esastır.
Eğer bir ev, piyasa değerinin çok altında satılıyor ve buna volume ile iştirak ediliyorsa, o zaman bir anormallik vardır.(trend)
Yani buğün değerimiz 39.550 olduğunda Efg ve Deutche bu malı 38.500 den vermeye razı ise, bu ciddi bir uyarıdır.
Ğeçen çarpılmamın sebebi bu idi.(Ciddiye almamış, ve değerinin altında diye long yapmıştım).Bu sefer aynı hataya düşmedim.
Burada eğer ucuz fiyattan alıyorsanız bile, kapanış daha da ucuzladı ise hemen stoplayıp shorta geçmek gerekir.
Indikatörlerde yaşanan sorun şudur, periyod sorunu.Yani 40 periyod bir cci sat vermezken,14 periyod bir cci satdadır.
Bu da ciddi bir sorundur.Hangisine inanmak gerekir.Ayrıca 5 dak.satdadır.60 dak aldadır.Bu da sorun.Hangisine inanacağız.Metastock ile optimize de işe yaramaz, Geçmişte çalışır, gelcekte o değer zarar yazdırır.
Market Profilinin en önemli avantajı zaman dilimi yoktur,Çünkü periyoda bağlı değildir.
Sadece Marketin haritasını çıkartır,rontgenine bakarsınız.
Sevgiler...
Konu teo tarafından (10.10.08 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
Bu forumda yer alan yatırım bilgi,yorum ve tavsiyeleri yatırım danıŞmanlığı kapsamında değildir. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kiŞisel görüŞlerine dayanmaktadır. Bu görüŞler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle sadece bu forumda yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
Yer imleri